HP menyasarkan 50 Juta Printer disambung ke Internet

shares |


HP telah memperkenalkan teknologi eprint pada suku tahun sebelumnya, di mana dengan teknologi ini memberikan kemudahan bagi pengguna untuk mencetak di mana-mana, darimanapun
dan bila-bila masa dengan peranti yangmendukung email semudah melakukan SMS dan printer ter Sambungan ke web.

Dengan kemajuan teknologi wireless yang semakin berkembang pesat, HP cuba untuk mencipta peluang dengan menyambung Printer dengan Internet (WEB), di mana pada akhir tahun 2011, HP menyasarkan jualan 50 juta unit pencetak yang disambungkan dengan internet.

Harga printer eprint yang saat ini dijual di Malaysia mulai dari Harga Rp. 1jt hingga 4jt (All in One), type printer HP eprint yang tersedia adalah HP Photosmart B110a, HP Photosmart B210a wireless dan HP Photosmart K510a Ink Advantage (Versi tinta wang) dan untuk pengguna di Pejabat Ink in the Office ada beberapa pilihan pencetak Multifungsi HP officejet 6500A eAIO Wireless, HP Officejet 7500 Wide Format eAIO dan HP Officejet 8500A Plus eAIO

Teknologi eprint yang telah diperkenalkan HP sejak tahun lalu dikatakan mendapat respons yang baik daripada pengguna. Terbukti, jumlah printer yang di dalamnya dibenamkan teknologi yang memanfaatkan infrastruktur cloud computing itu kian berkembang.

eprint merupakan teknologi yang diperkenalkan HP di dunia printing, di mana pengguna tidak memerlukan PC dan sambungan kabel untuk mencetak dokumen atau gambar. Sistem pencetak jarak jauh ini membolehkan pengguna mencetak dokumen terus dari telefon pintar atau laptop mereka, semudah menghantar e-mel.

Artikel Terkait

0 komentar:

Post a Comment