Printer Canon - Solusi Cetak Dokumen Zaman Modern

shares |


Printer Canon menjadi salah satu jenama printer yang mempunyai cukup banyak pengguna. Kemudahan operasi baik dalam hal pengisian baik dalam hal pengisian tinta mahupun proses print, kualiti bagus yang di hasilkan, serta harga yang sesuai dengan kualiti merupakan beberapa alasan mengapa printer Canon cukup banyak di jadikan pilihan.

Printer CANON - Satu dari Sekian Banyak Produk canon
Canon memang cukup terkenal dengan produk-produknya berupa camera. Namun,
selain sebagai pengeluar camera dengan high baik, Canon juga menghasilkan barang kelengkapan yang menunjangkegiatan masyarakat sehari-hari. salah satunya yang cukup mendapat pengiktirafan kerana kualitinya adalah printer canon.

diantara banyaknya produk Canon, pencetak Canon memang mempunyai pasaranya sendiri. Mereka yang biasa menggunakan printer Canon datang dari pelbagai kalangan, terutama mereka yang memang akrab dengan "Dunia Arkib" dan seumpamanya.

Para pekerja kantoran yang harus menyerahkan hasil kerjanya dalam bentuk lembaran-lembarab kertas laporan, mahasiswa yang harus mengerjakan tugas dari pensyarah juga dalam bentuk lembbaran-lembaran kertas merupakan pengguna setia dari produk kemajuan teknologi yang satu ini. Dengan menggunakan Printer, baik printer Canon mahupun jenama pencetak yang lain perkerjaan mereka menjadi lebih mudah dan cepat.

Kualiti yang dimiliki oleh Printer Canon seharusnya tidak perlu lagi diragui. Jaminan kualiti yang dibawa nama canon rasanya cukup untuk dipercayai. Syarikat yang berasal dari jepun ini mempunyai komitmen layaknya sebuah syarikat perkhidmatan yang menggantungkan kesinambungan perniagaan kepada pelanggan. Mereka pun pada akhirnyaselalu berusaha menyuguhkan yang terbaik dalam produk-produk mereka.

Canon mempunyai nama yang cukup besar di dunia perniagaan. Syarikat ini merupakan syarikat multinasional yang fokus dalam pembuatan produk-produk imaging dan hal-hal yang berkaitan dengan optik. Itulah sebabnya mengapa produk-produk dari canon hanya seputar camera, camcorder, mesin foto copy, scanner, dan pencetak Canon.

Syarikat yang juga menghasilkan pencetak Canon ini mempunyai pejabat pusat di salah satu bahagian tertentu yang ada di Tokyo, Jepun bernama Ota. Syarikat multinasional ini memulakan bakatnya di dunia perniagaan pada 1934. Awalnya, nama syarikat ini bukanlah Canon, tetapi Kwanon. Baru pada 1947, Kwanon berganti nama menjadi Canon.

Jauh sebelum menghasilkan printer Canon, Produk pertama yang dihasilkan oleh syarikat multinasional asal jepang ini adalah kamera 35 mm yang dilengkapi dengan sistem focal plane shutter. Produk kamera pertamanya itu diberi nama Kwanon. Kemudian oleh Goro Yoshida, nama Kwanon kemudian diganti dengan Kwanon.

Printer Canon dan Penyelesaian Cetak Dokumen Zaman Modern

Fokusnya Canon dalam menghasilkan kamera sebagai komoditi utama memang tidak main-main. sejak pertama kali ditubuhkan, Canon tidak terhenti melakukan pembaikan dalam segala sisi dalam pengembangkan barbagai produk kameranya, Canon juga mula menghasilkan produk-produk lain seperti camera recorder, LCD, Lensa, Mesin foto copy, dan printer Canon itu sendiri.

Syarikat Canon mempunyai "target sasaran" sendiri untuk barang-barang pengeluaran. Produk-produknya ini menawarkan sebuah penyelesaian yang dapat membantu pekerjaan menjadi lebih cepat. Mencetak dokumen untuk usaha kecil dan menengah baik yang diadakan oleh pihak swasta mahupun kerajaan, dan salah satu produk yang cukup akrab adalah pencetak Canon.

Produk Printer Canon

Untuk printer Canon, Canon menyediakan produknya ini dalam dua pilihan, laser Printer dan pencetak inkjet. Kedua-dua jenis printer canon ini tentu saja berbeza. Perbedaanya terlihat dari cara pencetak itu sendiri, bentuk, sehingga hasil dari kedua-duanya.

Printer canon tidak hanya berkualiti untuk menghasilkan tulisan-tulisan dalam kertas, tapi juga gambar atau gambar. Kualiti dakwat dalam hal ini memang berpengaruh, tapi berkat sistem yang dimiliki oleh printer Canon, gambar anda boleh kelihatan lebih hidup.

Printer Canon dengan sistem laser ini mengeluarkan Apple LaserWriter sebagai produk pertamanya. Produk ini dicipta oleh HP. Printer Canon dengan sistem laser ini menggunakan LBP CX sebagai mesinnya, kemudian berkembang terus menjadi LBP-LX, LBP-EX, dan LBP-PX.

Tidak puas dengan hanya menghasilkan printer Canon dengan sistem laser, sistem inkjet pun dibangunkan oleh syarikat ini. Jika mahu dibandingkan, penggunaan pencetak Canon sistem laser dengan printer Canon sistem inkjet memnag sedikit berbeza. Printer Canon dengan sistem inkjet cenderung lebih akrab di kalangan masyarakat.

Produk-produk dari printer Canon terdiri daripada enam siri. Masing-masing seri mempunyai jenis-jenis yang berbeza. Berikut ini adalah senarai dari siri-siri yang dimiliki oleh printer Canon.


  • Printer Canon Seri BJ

Printer Canon siri ini mempunyai 13 jenis yang boleh anda pilih. Mulai dari BJ-5, BJ-10E, BJ-10EX, BJ-20, BJ-30, BJ-100, BJ-130, BJ-200 E dan Z, BJ-300, dan BJ-330.


  • Printer Canon i Seri

Sesuai serinya, jenis dari printer Canon ini bermula dengan huruf (i). Printer Canon siri ini terdapat dalam 11 jenis, seperti Canon i250, Canon i850, Canon i950, Canon I9100, dan Canon i9900.


  • Printer Canon SmartBase Seri

Printer Canon yang satu ini mempunyai 10 buah jenis. Anda boleh memilih anatara MPC910 atau F10, MPC200 atau F20, MPC360, MPC370, MPC390, MPC400 (F30), MPC600, MPC600F (F50), F60 dan F80.


  • Printer Canon MULTIPASS Seri

Untuk siri ini. printer Canon mempunyai kurang lebih 16 jenis, di antaranya C30, C50, C530, C635, C755, C3500, dan C5000.


  • Printer Canon S Series

Anda juga akan dipusingkan dengan pilihan pencetak Canon siri PIXMA ini merupakan pencetak dengan jenis yang paling banyak. Sejumlah 98 siri printer PIXSMA siap "memusingkan" anda.
Melihat banyak nya jumlah siri PIXMA yang di tawarkan oleh pencetak Canon ini, membuat siri PIXMA menjadi printer Canon yang paling banyak terdapat di pasaran. Printer Canon siri PIXMA ini hingga kini juga masih menghadirkan jenis-jenis tebarunya.
Harga sepesifikasi yang di tawarkan oleh produk-produk printer Canon siri PIXMA berkualiti dengan harga ratusan ribu ringgit hingga berjuta-juta ringgit. Berikut ini adalah senarai pencetak-pencetak Canon dari siri PIXMA yang terbaru dipasaran.


  • Printer Canon PIXMA iP2770

Printer Canon jenis ini mudah digunakan untuk mencetak imej baik di rumah maupun di lab. Printer ini boleh menyetak gambar ukuran 4x6 "hanya dalam masa 55 minit. Harganya berkisar antara Rp. 300,000 hingga Rp.400.000


  • Printer Canon PIXMA iP3680

Printer Canon ini dapat menyetak dua arah sekaligus dengan kualiti yang cukup baik, memerlukan masa 41 saat untuk menyetak gambar ukuran 4x6 "Harganya antara Rp. 800,000 hingga Rp. 900.00


  • Printer Canon PIXMA iP4870

Printer Canon siri ini sudah mempunyai ISO standrad print speed A4 hingga 9.3ipm (Colour). Harganya mencapai Rp. 1.450.000.


  • Printer Canon PIXMA ip100

Printer Canon ini sesuai untuk perniagaan percetakan yang menuntut kualiti hasil cetak foto berkualiti, dilengkapi dengan portable colour inkjet printer, dan masa 50 saat untuk menyetak gambar ukuran 4x6 ". Harganya Rp. 2.410.000


  • printer Canon PIXMA iX6560

Printer Canon ini mempunyai digelar the complete offi solution. Harganya tentu saja tidak boleh berbohongg, iaitu Rp. 3.050.000


  • Printer Canon PIXMA iX7000

Printer Canon ini mempunyai kualiti sistem laser pada setiap dokumen yang dicetak. Menghasilkan foto 4x6 "dalam masa 44 saat. Harganya RP.4.525.000


  • printer Canon PIXMA Pro9000Mark II

printer Canon ini sesuai untuk di gunakan bagi anda yang mempunyai perniagaan percetakan foto. Anda hanya perlu masa 25 saat untuk menyetak gambar ukuran 4x6 ". Gambar yang dihasilakan akan lebih mempunyai warna yang dramatik. Harga yang di bandrolkan untuk pencetak ini adalah Rp.5.600.000


  • printer Canon PIXMA Pro9500 Mark II

Printer Canon yang juga mempunyai kualiti baik unttuk menyetak foto. Kertas yangg digunakan boleh berukuran masa 5 saat. Harganya yang perlu anda bayar untuk printer canggih ini sebsar Rp.7.400.00

Artikel Terkait

0 komentar:

Post a Comment